Wednesday 29 February 2012

Aranżacja zdjęć–post Anity

anWitam ponownie w mini-serii o fotogfowaniu rękodziła.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Anita, autorka bloga 'Matka Polka się nudzi' podzieli się z nami w tym poście swoim doświadczeniem w aranżowaniu zdjęć.

Na swoim blogu Anita uchyla również rąbka tajemnicy na temat swojego sprzętu fotograficznego i zasad jakimi się kieruje przy fotografowaniu.

 

Oddaje, wiec głos Anicie:

 

 

 


 

“Jeśli chodzi o moje zdjęcia mogę podpowiedzieć:

Rób zdjęcia w świetle dziennym, ja zawsze korzystam do południa z pokoju dziennego ,a po południu z dziecięcego. Staram się wykorzystywać jak najwięcej słońca wpadającego przez okna (więcej o korzystaniu ze światła możecie znaleźć w tej notce – przyp. Marysi).

Zastanów się co chcesz przekazać swoim zdjęciem–np. kolor .Ja wykorzystałam światło padające z bocznego okna na butelkę, cień na ścianie miał lekko turkusowy odcień.

turkus

****

Zwróć uwagę na tło, niech nie odwraca uwagi od fotografowanego obiektu, niech nie będzie to zabałaganione łóżko, bo zepsuje całe wrażenie.

Jeśli masz już pomysł jak pokazać swoje dzieło –np. ja uszyłam poduszki dla dzieci i postanowiłam je sfotografować w skrzyneczce na zabawki.Nie rób tego tak :

skrzynka 5

Kaloryfer z tyłu, okno i bałagan po prawej psują końcowy efekt. Wystarczy przesunąć się trochę dalej i zasłonić np. niechciany mebel jakimś przedmiotem (zasłonką).Ja użyłam do tego drugiej skrzynki i dołożyłam klocki ,żeby uwydatnić,że są to rzeczy przeznaczone do pokoju dziecięcego.

skrzynka 4

***

Postaraj się jakoś zaaranżować obiekt w naturalnej scenografii ( jak wyżej). Tutaj pokażę woreczek na bułkę , który uszyłam - nie musi leżeć płasko na stole:

woreczek bez aran -acji

Możesz sfotografować go w scenerii w jakiej będzie używany , czyli jako pojemnik na pieczywo,które ze smakiem zjesz na śniadanie. Dodatkowo kolor ściereczki podkreśla niebieskie napisy na materiale z którego uszyłam woreczek.

 Ťniadanie1

****

Fotografowany obiekt nie zawsze musi być w centrum zdjęcia , i nie musi być ono robione koniecznie z góry. Być może ciekawiej wyjdzie gdy pokażesz jego fragment ,lub fakturę- a czasami po prostu żal zakrywać tło :]

podk éadka sercowa

****

Nie musisz mieć „wypasionego” atelier do zaaranżowania zdjęcia :] deski widoczne powyżej to pocięta deska znaleziona na spacerze, może też być kamień ,albo patyk.

korale fioletowo-szare

****

Zrób kilka ujęć na różnym tle, czasami okazuje się,że im mniej tym lepiej. Fotografując to serduszko zaaranżowałam je najpierw tak :

serce

Niby nie było źle,ale mój najważniejszy bohater nie przyciągał wzroku. Zrobiłam więc tak:

serducho z patyk -w

Ostatecznie jednak okazało się (nie ukrywam,że po podpowiedziach mojej doświadczonej koleżanki) , że najbardziej uwydatnione zostało na czystym tle:

patyk1

Nie byłabym sobą gdybym nie dodała paru kamyków dla podkreślenia, że serce to również wytwór z naturalnych materiałów.

****

Wiadomo,nie każdy ma białe ściany i klimatyczne meble. Ale nic straconego, kiedy chcę ukryć niepotrzebny bałagan w tle robię tak :

kartka a

Potem wystarczy zdjęcie wykadrować i ewentualnie poprawić kolor lub ostrość.

kartka b

Mam nadzieję,że moje porady się przydadzą. Udanego eksperymentowania

An”

****

Serdeczne dzięki Anito za przyjęcie zaproszenia i podzielenie się tymi wskazówkami!

________________________________________________________________________________________________

Jeśli podoba Ci się ten kurs to podziel się nim na swoim blogu wklejając ten guzik (skopiuj kod z okienka i wklej go na swój boczny pasek).

Fotografowanie rękodzieła

11 comments:

  1. o tak zdjecia anity sa nieziemskie :)) mistrzyni aranzacji! :)

    ReplyDelete
  2. Bardzo fajny poradnik.. :)

    ReplyDelete
  3. Oj Maryszo!:]
    Marysiu dziękuję za zaproszenie,czekam niecierpliwie na dalsze posty,bo będą idealne dla mnie;p

    ReplyDelete
  4. super się czyta:)świetna robota dziewczyny

    ReplyDelete
  5. Bardzo fajny ten poradnik, rady praktyczne, nic tylko wziąć aparat do ręki i pstrykać :) Dziękuję za tę i poprzednią notkę fotograficzną i czekam na więcej :)))

    ReplyDelete
  6. Wujek Dobra Rada w topowej formie :) Dzieki An!

    ReplyDelete
  7. super!!!!! wujek google niech się chowa!!

    ReplyDelete
  8. Przepraszam, że ja tak nie na temat ale własnie znalazłam w skrzynce na listy ulotkę reklamującą kiermasz artykułów krawieckich w Eindhoven. Tu jest adres strony: www.stoffenspektakel.nl
    Ja mam dwie lewe ręce do szycia ale pomyślałam, że może ciebie to zainteresuje :)

    ReplyDelete
  9. Fajny, czytelny kursik. Dziękuję.
    PS Zazdroszczę mebelka na drobiazgi widniejącego za kartką:)

    ReplyDelete

Thanks a lot for your comments!/ Bardzo dziekuje za komentarze!